Educació per a la sostenibilitat

Diferents normatives i programes a nivell europeu i estatal emfatitzen la necessitat d’enfortir l’educació en sostenibilitat al sector educatiu i de formació, per a avançar cap a un futur més ecològic i sostenible.  Entre elles, la guia UNESCO Education for Sustainable Development Goals: learning objectives, les recomanacions per a l’EU Council Recommendation on learning for the green transition and sustainable development i el seu working document Learning for the green transition and sustainable development, apunten a:

• Posar la sostenibilitat ambiental al centre de l'educació

• Innovar per a assolir un aprenentatge eficaç i integral de la sostenibilitat

• Formar en sostenibilitat a les educadores i formadores de qualsevol disciplina o sector

A nivell estatal l'article 4 del Reial Decret 822/2021 estableix literalment els principis rectors en el disseny dels plans d'estudis de les titulacions universitàries oficials: s'han de basar en principis i valors democràtics i en els ODS i, en particular, en el tractament de la sostenibilitat i canvi climàtic. Per tot això, els objectius d’aquest àmbit al CITES són:

• Recerca en Estratègies d’introducció de l’educació en sostenibilitat a l’educació superior.

• Desenvolupament d’eines i recursos educatius per a l’educació en sostenibilitat

• Capacitació de professorat en educació en sostenibilitat.

• Formació STEM en Sostenibilitat.

• Continuar desenvolupant el projecte Bosc i sostenibilitat en els centres de secundària de Catalunya, per tal de mostrar al jovent els serveis ecosistèmics imprescindibles d’aquest recurs de la natura.

• Conscienciar l'estudiantat de secundària de la necessitat de la seva contribució en l’estalvi d’aigua i energia a la llar, així com de canviar els seus hàbits de transport i alimentació.

• Organitzar accions en format Exposicions, Fires… que permetin difondre la sostenibilitat en diferents àmbits.